Et lite livsstegn! Og planer fremover…

Du lurer kanskje på hvorfor jeg ikke har skrevet noe her på over en måned? Da må jeg forsikre om at jeg IKKE har sluttet! Jeg har derimot tvunget meg selv til ikke å blogge, ettersom jeg gjerne vil få fullført masteroppgaven min i september.

Men tro meg, jeg har mange interessante bloggsaker som bare venter på å bli skrevet! Kom gjerne med tips.

Jeg har forresten blitt deltidsstudent ved Fagforfatterstudiet på Høgskolen i Oslo og Akershus, da planen er å bli en enda bedre skribent. Jakter også etter ny jobb, så dette blir i høyeste grad en morsom høst!

Forfatter: Erik Arnesen

Public health nutritionist living in Oslo

2 thoughts on “Et lite livsstegn! Og planer fremover…”

  1. Spennende med forfatterstudiet da, håper du fortsetter med ditt kritiske blikk på alt fra alternativ medisin til dårlig utførte studier🙂

    Forslag til sak du kan skrive om er den såkalte «eggestudien». Har lest litt kritikk av den hvor det bl.a har kommet fram at det ikke var endringer ift kolesterol, det var kun selvrapportering, ulikheter i gruppene ift diabetes, kroppsvekt, fysisk aktivitet osv. Når i tillegg flere av forskerne som utførte studien har jobbtilknytning til firmaer som produserer statiner synes jeg det bør graves litt i den! http://www.forskning.no/artikler/2012/august/330250

    1. Takk!🙂

      Ja, den studien fikk jeg med meg, og diskuterte den endel. Jeg tror ikke resultatene fra den kan overføres til friske folk, men stusset også over at de ikke kunne vise noen mekanisme for den økte risikoen (f.eks. ingen sammenheng mellom egg og kolesterolnivåer). Verst av alt var nok at de ikke justerte for energiinntak eller andre kostholdsvariabler. Kanskje jeg må skrive litt om den ja🙂

Legg igjen en kommentar

