Godt nyttår!

Jeg har vært på juleferie både hos svigerforeldrene i Tønsberg og mine foreldre i Trondheim, så det har vært lite tid til blogging i jula. Men jeg tar meg selvsagt tid til å ønske alle som har fulgt bloggen i 2012 et godt nytt år, og til å oppsummere året som gikk.

Jeg har ikke vært flink til å blogge veldig jevnlig, da dette har vært et år hvor jeg har hatt mange baller i luften. Men det har skjedd noe som er verdt å nevne i slike stunder. Jeg er ikke blant de mest leste bloggerne, men er godt fornøyd med å fått over 45 000 besøk i løpet av året. Det mest leste innlegget fra 2012 er «Overdreven tro på «økologisk» og «etisk» mat«, som har vært lest 12 500 ganger siden januar (i stor grad takket VG Nett som promotere det), etterfulgt av «Middelhavsdiett best etter 6 år».

En statistikk jeg synes det er morsomt å se på er hva slags søkebegrep på Google som fører folk til bloggen. I år har mange kommet hit gjennom søkene «skepsis», «sunn skepsis», «etisk mat», «samfunnsernæring» og «Erik Arnesen». 16 personer har kommet kommet hit via «hvor mange spiser Grandiosa på julaften», 10 via «sjokolademafia».

I år har jeg ved siden av min egen blogg skrevet artikler for BraMat.no, og i september fikk jeg en lengre artikkel trykket i Morgenbladet. Jeg måtte også jobbe mye med masteroppgave, og med jobb i tillegg ble det noen perioder hvor jeg måtte legge bloggingen litt på is. Nå er jeg offisielt master i samfunnsernæring! Jeg forsvarte masteroppgaven min like før jul, og det gikk strålende, om jeg skal si det selv. Det ble altså en fin start på juleferien, og en fin avrunding av året. For første gang på 5-6 år har jeg nå hatt fri hele julen uten å måtte jobbe med skolearbeid eller andre viktige oppgaver. Det har vært deilig, men jeg gleder meg også til hverdagen begynner igjen.

Julestria tok på for både svigerfar (til venstre) og meg!
Julestria tok på for både svigerfar (til venstre) og meg!

Jeg har mange spennende planer for 2013. I januar tiltrer jeg som fagsjef i SomeBody.no. SomeBody.no er en nettbasert kostholdsveileder som enkelt lar deg kartlegge ditt eget kosthold slik at du kan se hvor mye du får i deg av kalorier og kalorigivende næringsstoffer, og sammenligne kostholdet ditt med det som anbefales. Jeg har jobbet litt med Somebody de siste årene, og gleder meg til å gjøre enda mer!

I høst har jeg jobbet som forskningsassistent ved Universitetet i Oslo, noe jeg også kommer til å fortsette med i 2013. Der jobber jeg ikke med ernæring, men har mange andre interessante oppgaver.

Nå gjenstår det bare å nyte resten av året til fulle! Selv gleder jeg meg til kalkunmiddag og champagne på nyttårsaften. I år skal jeg bidra med min hjemmelagde rødkål. Ha en herlig nyttårsfeiring, men husk følgende råd fra Julia Child:

Juliachild

Forfatter: Erik Arnesen

Public health nutritionist living in Oslo

2 kommentarer om “Godt nyttår!”

  1. Utrolig spennende å følge deg. Du har mange gode betraktninger og poeng. Gleder meg til fortsettelsen 🙂 Godt nytt år og lykke til i ny jobb! Vibeke

Legg igjen en kommentar